تيجوا نفرح

ذى اليومين دول من كام سنة كنا بنجهز لفرح أخويا الكبير.وكنت وقتها مبسوطة جداَ وكأنه فرحى أنا.
مش عارفة هل ده لأن اللى هيتجوز بمثابة توأم روحى وصديق حياتى ورفيق طفولتى وليس أخى فقط.أم لأنى فى الوقت ده كنت متصالحة أوى مع نفسى. مش قادرة أحدد بس اللى واثقة فيه كويس أوى انى كنت مبسوطة جدااااا.
وكل حاجة حصلت وقتها كنت حباها جدا.يعنى مثلا شقته كانت بتتبنى من أول وجديد ولكم أن تتخيلوا الإستيقاظ باكرا على صوت العمال .-رغم انى مش بحب الإستيقاظ بالطريقة دى خالص-.
فاكرة يوم ماغرفتى إدهنت واضطريت آخد مخدتى ومرتبتى والكوفرتة و أنام فى الصالون لأن الدهان كان لسه مانشفش وقد إيه كان يوم جميل وكأنها مغامرة.-رغم أنى مش بحب أنام غير فى سريرى-
وفاكرة يوم ماكتبت أسماء المدعوين على كروت الفرح يومها فضلت صاحية للفجر.-رغم أنى كان لازم أنام بدرى لأن كان ورايا الصبح حاجات كتير-.
وفاكرة يوم ما نام فى غرفتى عدد سبعة أشخاص وأنا منهم طبعا.-رغم أن كانت من ضمنهم سيدة مسنة وترفض تشغيل حتى المروحة-.
وفاكرة يوم ما روحنا نختار الفرش ويوم ماوصل الشقة. وقبل ده كله طبعا يوم مالشقة بقت جاهزة وصالحة للإستخدام الآدمى.
فاكرة كمان زيارة الأقارب والمهنئين من النساء واستقبالى لهم وكأنى العروسة.
وفاكرة يوم الفرح وقد إيه كنت واقفة مع العروسة وكأنها أختى وليست عروسة أخى.
وقد ايه كنت فرحانة بكل المدعوين وسلمت عليهم واحدة واحدة.
ياااااه بجد كانت أيام جميلة.
ربنا يجعل أيامنا كلها فرح وسعادة.
بعرض عليكم الأحداث دى لأن ده يعتبر آخر حدث حصل لى وكنت فرحانة فيه فرحة كاملة.
وعشان كده عايزة كل واحد يحكيلنا آخرحدث حصله وكنت فرحان فيه أوى وحسيت بالفرحة الكاملة.
ان شالله تكون من عشرين سنة.
المهم تفتكرها وتشاركنا معاك.
وعايزة كمان تتخيل إيه أجمل موقف لو حدث هتشعر فيه بالسعادة الكاملة.
دعوة منى لنتذكر أيامنا الحلوة فنبتسم .
آملين من المولى أن يكون القادم أجمل.

Leave a Reply

