ماتزعليش

– ماتزعليش ربنا معاكى ومنساكيش مأخر الفرج لحكمه عنده وده يخليكى ما تقلقيش

– أنا تعبانة

– والله حاسة بيكى بس إعتبرى نفسك فى امتحان ده إبتلاء أو يمكن تكفير ذنوب بس تأكدى أن الفرج هييجى

– إمتى بقى؟

– ماتستعجليش محدش عارف الخير فين ولا بكرة هيكون فيه إيه بس أنتى قولى يارب

– هو أنا بعمل حاجة غير أنى بقول يارب

– يبقى خلاص قلقانة ليه ياحبيبتى ده كلما ضاقت حلقاتها فرجت وكنت أظنها لاتفرج تأكدى أن ربنا مش هيخذلك وهتلاقى التلاتة جايين ورا بعض

– تلاتة ايه؟

– الفرج والنصر والعوض

– أدينى مستنية

– إيه مش مصدقانى؟ يابنتى ربنا اللى بيقول وآدى الدليل

الفرج “إن مع العسر يسرا”

النصر “ألا إن نصر الله قريب”

العوض ” وبشر الصابرين”

– لمعلوماتك أنا واثقة فى ربنا جدا بس ده مايمنعش أنى إنسانة وبتألم ونفسى أصرخ بصوت عالى بس والله مؤمنة بربنا وعندى يقين كبير بس أنا تعبانة بجد وخايفة على نفسى وعلى جسمى لاميقدروش يستحملوا أكتر من كده وده اللى واجعنى

– أنا هقوللك آية قرآنية جميلة أوى وهى اللى هترد على كلامك وبإذن الله تلاقى فيها اللى يصبرك ويقويكى

بسم الله الرحمن الرحيم “واصبر وما صبرك الا بالله ولا تحزن عليهم ولا تك فى ضيق مما يمكرون * إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون” صدق الله العظيم”سورة النحل”

يااااااااااااااااااارب

أغثنى يامغيث

أغثنى يامغيث

أغثنى يامغيث

Leave a Reply

